In Vlaardingen bij Gerard was de afdelingsavond; deze keer Techniek met als onderwerp de Technische Contr├┤le. De keurmeesters Han en Ad gaven explicatie van de gang van zaken met de paperassen en contr├┤levolgorde. Aan de Traction van Gerard toonden zij welke punten aandacht krijgen en onder de loupe genomen worden. Er was veel interesse voor. Speciaal de banden werden uitgelicht en iedereen weet voor banden moet je bij Gerard zijn. Berichten in de Traxion dat de inspectie een voorwaarde zou kunnen worden voor deelname aan meerdaagse ritten van de TAN, de Hemelsvaartrit b.v. leverde voldoende stof tot discusssie. De keurmeesters gaan op excursie om de toetsingscriteria af te stemmen. Zowel voor de keurmeesters als de eigenaar is de inspectie zonder consequenties. Het is een advies en het rijden met een oldtimer is altijd voor verantwoording van de eigenaar.

Het was een zeer geanimeerde bijeenkomst en de 18 deelnemers zowel als de keurmeesters beleefden diverse leermomenten. Gerard had de ontvangst, de garageruimte en de catering goed voor mekaar. Voorzitter Piet sprak een intro en een afsluitend woord met dank aan Gerard voor de organisatie, de keurmeesters voor de invulling van de avond en de andere aanwezigen voor het bezoeken van de bijeenkomst. Het lijkt vanzelfsprekend, echter een club drijft op de inzet en deelname aan activiteiten van alle leden.

Een mechanisch orkest met vrolijke muziek was de afsluiter van de avond.

Met voorbeelden van een rapport en checklist gingen de deelnemers enthousiast naar huis om hun automobiel te onderwerpen aan een voor-inspectie. Ter informatie en advies zijn verder de Afdelingsavonden bij uitstek geschikt.

Met het binnenrijden van 2 oldtimers en het sluiten van de garagedeur kon men terugzien op een zeer geslaagde bijeenkomst.

12 oktober is Koffieklets bij Govert en Nel, Oud-Beijerland; zaterdag 13 oktober is de 2e Technische Controle bij Garage Citrouw te Dordrecht. De 11e van de 11e is de Afdelingsrit waar Prins Carnaval om de bocht komt.